Västerås BK30

Klubben mitt i stan
Västerås BK30 är fotbollsföreningen som har sin verksamhet förlagd till Ringvallens IP i Västerås, där vi också har våra fotbollsplaner. Vid idrottsplatsen finns också föreningens kansli. Kansliet är beläget i den gamla vaktmästarbostaden och det är bemannat säkrast mellan kl 09.00 -15.00. Du kommer i kontakt igenom 021-41 51 20 eller info@bk30.se

Idrottsplatsen Ringvallen är en gammal klassisk arena i Västerås. Skötseln av idrottsplatsen sköts till viss del av medlemmarna själva genom föreningens olika lag. Detta har föreningens medlemmar gjort under flera år tillbaka och det för med sig att många medlemmar små som stora är många timmar i veckan nere vid Ringvallen.

Förutsättningarna att hjälpa till med skötseln finns inom ramen för det avtal som tecknats med Västerås stad. Föreningen har en heltidsanställd vaktmästare som ser till så att fotbollsplanerna är i gott skick.

Föreningen har ca 500 medlemmar. Verksamheten baseras på fotboll för flickor, pojkar, herrar och damer. Föreningen har representation på seniorsidan genom herrarna som spelar i division 4 och damerna som spelar i division 1.

Föreningen har tillgång till två stycken konstgräsplaner en 11-manna plan och en 7-manna plan (Västerås första), två gräsplaner  en 11-manna och en 7-manna, samt en 5-manna plan. Verksamheten pågår 7 dagar i veckan och året runt.

Föreningen genomför i år en sommarcamp tillsammans med Svenska Fotbollsakademin för barn födda 2008-2013

Föreningen genomför varje verksamhetsår i oktober månad Mc Donalds cup för ungdomar mellan 10-17 år som har deltagare från hela Sverige även från andra länder.

Föreningen bedriver samarbete i flera former inom Västerås med olika
aktörer.

Föreningens Sponsorer